
En 2º, la Seño Charo es también vuestra TEACHER de Science.
HERE IS THE NEW SCIENCE SONG.
THE SCIENTIFIC METHOD!
WHAT HAPPENS WITH THE FOOD WE EAT?
HOW TO MAKE A FUNNY FACE SANDWICH?
![]() |
Made by Marina Rey. |
![]() |
Made by AMAIA. |
![]() |
Made by Leo. |
![]() |
Made by Álvaro. |
![]() |
Made by the teacher. |
WHAT TO DO FOR NOT SPREAD DISEASE:
BRUSH YOUR TEETH:
KEEP YOUR TEETH HEALTHY:
WE EAT THE WHOLE PLANT:
Pincha sobre el dibujo y podrás ver la PRESENTACIÓN.READ IN ENGLISH.
SCIENCE IS THE STUDY OF CHEMISTRY:
WHAT IS MATTER?
SONG:
DO YOU WANT TO PLAY? OR STUDY MORE ABOUT MATTER:
![]() |
Haz click aquí |
EXPERIMENTS YEAR 2019:
How do a STORM work?
This experiment didn´t work at class despite the times we have been trying.
(Este experimento no ha funcionado en clase a pesar de las veces que lo hemos intentado).
So, this is the video I was inspired. You can see the results:
(Así que aquí está el video que me dio la idea. Quería este resultado)
Beautiful video about STORMS and LIGHTNING.
How do clouds make rain?
¡FANTASTIC! IT WORKED.
You can find instruccions in children's Science Notebooks.
(Podéis encontrar las instrucciones en las libretas de Science de los niñ@s).
OUR PRESENTATIONS ABOUT ANIMALS:
MAMMALS:
Watch this video from INTERNET;- Watch this video made by the group of MAMMALS of 2ºA:
- Now watch this video made by the group of MAMMALS of 2ºB:
This video belongs to them:
BIRDS:
- Watch this video from INTERNET;
- LOOK AT THAT!!! OUR CHICK PICACHU, THE FIRST CHICK BORN IN CLASS!
- Watch this video made by the group of BIRDS of 2ºA:
- Now watch this video made by the group of BIRDS of 2ºB:
REPTILES:
- Watch this video from INTERNET;
- Watch this video made by the group of REPTILES of 2ºA:
- Now watch this video made by the group of REPTILES of 2ºB:
FISH:
Watch this video from INTERNET;
- Watch this video made by the group of FISH of 2ºA:
- ¿Quieres jugar? Pues comprobemos cuánto sabes sobre los peces.
Pincha sobre el dibujo.
- Now watch this video made by the group of FISH of 2ºB:
INSECTS:
- Now watch this video made by the group of INSECTS of 2ºA:
- The team of INSECTS of 2ºB, has done an interesting work. They focus on THE INSECT LIFE CYCLE and the METARMOPHOSIS.
THE AMPHIBIANS:
- Watch this video from INTERNET:
- Presentation made by THE AMPHIBIANS of 2ºA.
- Presentation made by THE AMPHIBIANS of 2ºB:
Marina Osete de 2ºA trajo a clase su camaleón como ejemplo de reptil.
FINALIZAMOS NUESTRO PROYECTO: MY EGG TO CHICK BOOKLET.
A FECHA DE 4-12-2018, HAN NACIDO 2 POLLITOS.
![]() | |
PICACHU |

![]() |
LUNA |
VAMOS A HACER UN MINI-INVERNADERO DONDE PLANTAREMOS SEMILLAS DE HABICHUELAS.
BEANS
Por ahora disfrutar de este vídeo.
NUESTRAS HABICHUELAS DE NUESTROS INVERNADEROS YA ESTÁN CRECIENDO.
ANIMALS:
PROYECTO DE OBSERVACIÓN DEL NACIMIENTO DE POLLITOS:
FROM EGG TO CHICK.
TRABAJO EN EQUIPO:
TALK ABOUT YOUR ANIMAL. (Habla sobre el animal de tu equipo).
Lee atentamente esta carta:
PLANTS:
The needs of plants:Read with your book.
PARTS OF A PLANT:
MY POTATOE.
OBSERVACIÓN DE NUESTRA PATATA.FIRST, THE ROOTS.
(Primero las raices)
THEN THE STEM AND LATER THE LEAVES.
(Luego el tallo y más tarde las hojas).
ALGUNAS PATATAS SE HAN PODRIDO. NO HAY QUE PREOCUPARSE, SEGUIMOS ADELANTE. TENEMOS DOS OPCIONES:
- CONTINUAMOS NUESTRO LIBRITO DE OBSERVACIÓN DE LA PATATA PERO TOMANDO COMO MODELO LA PATATA DE UN AMIGO/A.
- CAMBIO LA PATATA POR OTRA NUEVA.
LA SEMANA QUE VIENE, NOS HAREMOS UN PEQUEÑO INVERNADERO PARA LA CLASE Y PLANTAREMOS HABICHUELAS MÁGICAS COMO JASPER.
I AM A SCIENTIST!
My first experiment:
LET'S START TO LEARN ABOUT PLANTS.
LISTEN TO THIS STORY ABOUT A CAT WHO PLANTED A BEAN.
JASPER'S BEANSTALK.
GROWING PLANTS:
Tick on the picture and you will be able to play:
(Pincha en el dibujo y podrás jugar)¡VAMOS A SER CIENTÍFICOS!
Para empezar, llevaremos una bata blanca de laboratorio y un pase especial para la clase de Ciencias. ¡Mira! Paolo y Marina Rey ya tienen las suyas.
LOS NUEVOS CIENTÍFICOS DE 2ºB:
Pregunta:
No hay comentarios:
Publicar un comentario